داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

کابوس ۲ ساله سرخابی‌ها

  • کد خبر: ۱۵۹۹۶۸
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کابوس ۲ ساله سرخابی‌ها
استقلال و پرسپولیس درپی شکستن طلسم ۷۰۹ روزه مساوی‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسپولیس و استقلال در روز آغازین هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر فوتبال ایران باید به‌مصاف هم بروند و در فاصله چندروز تا برگزاری دوئل شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو، حاشیه‌های مرتبط با دربی پایتخت در صدر اخبار فوتبال باشگاهی ایران قرار گرفته است. این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز باتوجه‌به حضور دو تیم در کورس قهرمانی، از مهم‌ترین دربی‌های سال‌های گذشته به‌شمار می‌رود.

سازمان لیگ موعد برگزاری این مسابقه را یکشنبه ۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ به‌میزبانی ورزشگاه آزادی تهران اعلام کرده است. البته باتوجه‌به موضوعاتی مانند پخش زنده مسابقات و تقارن با اذان مغرب، احتمالا ساعت برگزاری مسابقه تغییر می‌کند و حتی این گمانه‌زنی وجود دارد که به‌واسطه تعطیلات عید سعید فطر، زمان برگزاری مسابقه هم دستخوش تغییر شود.

چهار دربی گذشته، بدون برنده در ۹۰ دقیقه

سرخابی‌های پایتخت در فاصله زمانی دو سال گذشته پنج مسابقه را مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که اولین مسابقه، ۲۴ اردبیهشت‌۱۴۰۰ برگزار شد. سرخ‌پوشان پایتخت توانستند در آن مسابقه بردی یک‌گله را با درخشش عیسی آل‌کثیر به‌دست بیاورند، اما بعد از این برد، دیگر دربی پایتخت در طول ۹۰ دقیقه برنده نداشته و چهار تقابل گذشته دو تیم که جریان مسابقات لیگ‌برتر و البته جام‌حذفی برگزار شده، با نتیجه تساوی در پایان ۹۰ دقیقه خاتمه یافته است.

پرسپولیس و استقلال بعد از دربی اردیبهشت، در تیرماه همان سال مقابل هم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی به میدان رفتند که بعد از تساوی بدون گل در طول ۱۲۰ دقیقه، شاگردان فرهاد مجیدی موفق به کسب پیروزی در ضربات پنالتی شدند. در لیگ بیست‌ویکم، دربی رفت و برگشت برنده‌ای نداشت و نبرد دو تیم با ثبت دو تساوی صفرصفر و یک‌یک به پایان رسید تا همچنان هواداران دو تیم در حسرت تماشای پیروزی تیمشان در دربی باشند.

لیگ بیست‌ودوم در دور رفت شاهد برگزاری یکی از پرگل‌ترین دربی‌ها در سالیان گذشته بود که دو تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به نتیجه تساوی رضایت دادند و در اولین تجربه حضور ریکاردو ساپینتو در دربی پایتخت، این سرمربی پرتغالی با وجود ثبت کامبک در پیروزی ناکام بود و مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی به تساوی دودو رضایت داد تا چهار مسابقه اخیر سرخابی‌ها در پایان وقت قانونی برنده‌ای نداشته باشد.

کابوس ۶۱ ماهه علیه استقلالی‌ها

استقلال در سالیان گذشته توانسته است دوبار پرسپولیس را در جام‌حذفی از گردونه رقابت‌ها کنار بزند و به مرحله بعدی صعود کند، اما هر دو پیروزی آبی‌پوشان پایتخت در ضربات پنالتی به‌دست آمده است و از آخرین‌باری که آن‌ها توانستند در وقت قانونی برابر حریف سنتی‌شان به پیروزی برسند، بیش از پنج سال می‌گذرد. آبی‌ها در دوازده دربی گذشته، در وقت قانونی به هشت تساوی رضایت داده و در چهار مسابقه هم در قامت تیم بازنده از میدان خارج شده‌اند. آخرین برد استقلال در دربی با هدایت وینفرد شفر به‌دست آمده است که آن‌ها در دور برگشت لیگ هفدهم توانستند با گل‌زنی وریا غفوری پیروزی در دربی را جشن بگیرند.

از آن مسابقه که ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ برگزار شد، حدود ۶۱ ماه می‌گذرد و استقلالی‌ها به‌دنبال آن هستند که در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌ودوم بتوانند با شکست‌دادن حریف سنتی یک طلسم کهنه را هم علیه تیم خود بشکنند. ریکاردو ساپینتو که از لحاظ میانگین امتیازی نسبت به سرمربیان خارجی استقلال در لیگ‌برتر بهترین عملکرد را داشته، حالا در سودای آن است که بعد از تلاش نافرجام در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در دربی پایتخت، بتواند در بازی برگشت مقابل شاگردان گل‌محمدی به پیروزی برسد تا خیلی زود و در دومین بازی، نام ساپینتو به جمع سرمربیان خارجی استقلالی برنده دربی در تاریخ لیگ‌برتر اضافه شود.

ولادمیر جکیچ در کنار یوگنی سکوموروخوف، رولاند کخ، وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی سرمربیان خارجی استقلال هستند که همراه با ساپینتو تجربه حضور در دربی پایتخت را در قامت سرمربی دارند. در میان این شش سرمربی، فقط جکیچ و شفر توانسته‌اند مقابل پرسپولیس برنده شوند و حالا ساپینتو هم در رؤیای اضافه‌کردن نامش به جمع دو خارجی پیروز دربی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->